Hadi hepimize kolay gelsin.


SEVGİLİ GENÇLER,
Yetmiş üç yaşını doldurmuş, üç evlat yetiştirmiş sonra da emekli olmuş bir Türk kadını olarak şu anda köşemde otururken, neden gençlere  birikimlerimden bazılarını bırakmıyorum diye düşünüp, bu işe başlıyorum. 

Hadi hepimize kolay gelsin.

Günümüzdeki yemek yeme alışkınlıkları beni çok üzüyor, ayrıca Türk mutfağının sağlıklı ve güzel yemekleri de unutulacak diye korkuyorum.

Siz gençler, bu çağrıma lütfen kulak verin, evlatlarınıza ve gelecek kuşaklara yemek kültürümüzü taşıyın. Biliyorsunuz ki karnıyarık, cacık, imambayıldıya bugün bile sahip çıkanlar var. Sanki imamları varmış gibi.

Günümüz koşuşturmaları içinde, mutfağa ayıracağınız fazla zamanınız olmadığını biliyorum. Sizlere pratik ve ön hazırlıklı olmayı öneriyorum.
Çalışan hanımlar ve sık misafiri gelenler, bizim neslin tabiriyle tedarikli olmalısınız.

Eşinize, yakınlarınıza, yavrularınıza, sevgi ve güler yüzle yaptığınız bir salata, 1 kase sıcacık çorba bile onları mutlu edecektir. Ne pişirirseniz pişirin, masanıza mutlaka temiz ve ütülü bir örtü serin.

Bir dal çiçeği minik bir vazo ile masanıza koymak hem pişirdiğiniz nimetleri değerlendirir hem de yiyenler sevildiklerini ve sizin için önemli olduklarını hissederler. Üzerinize giydiğiniz temiz bir kıyafet ve dudaklarınızda hafif bir tebessümle yemek servisi yapın. Sofradan kalkarken sadece karınları değil ruhlarının da doyduğunu hissetsinler. Bu çabalarınız, emin olun size geri dönecektir. 

İster günlük menü, isterse misafir menüsü olsun çok fazla çeşit yaparak ne kendinizi ne de doyurduklarınızı yormayın.

Eğer menünüzde pilav, makarna, börek gibi bir çeşidiniz varsa karbonhidratlı çorbalar yerine, sebze çorbasını seçmelisiniz. Tatlınız da meyveli veya hafif sütlü tatlı olmalı.

Izgara, tava, fırın kızartmalarının önünden küçük bir kase çorba midenizi okşar. Yaz aylarındaysanız et, tavuk, balıktan sonra z.yağlı sebze ve hamur tatlısı uygun olur.

Tencerede biraz suluca pişmiş etli bir sebze yemeğinden sonra pilav, makarna, börek veya hamur tatlısı tercih edin.

Ama ne cins yemek pişirirseniz pişirin mutlaka sofranızda, yemeğinizin yanına yakışacak bir salata olmalı. Meze hazırlarken, 3 çeşidi geçmeyin birbirlerini tamamlayacak çeşitleri seçin. Çay sofralarında da bir tuzlu, bir tatlı çeşit yeterli olacaktır.

Boş saatlerinizde maydanoz, dereotu, nane gibi yeşillikleri ayıklayıp yıkayın, kurutma aletinde suyunu iyice alın, buzdolabı poşetine doldurup havasını çıkarın, ağzını kilitleyin. Böylelikle 3-4 gün rahatça kullanırsınız.

Yeşil mercimeği, nohudu, kuru fasulyeyi haşlayıp kilitli poşetlerde derin dondurucuda saklayın. Yemek pişirdiğiniz zaman süre yarıya iner.


Sigara ve muska börekleri sarıp derin dondurucuda saklayın. Aniden gelen misafir sayısına göre 5 dak. kızartıp servis yapın. Yıllık izninizin 1-2 gününü kış hazırlıklarına ayırın. Ben sizleri tanımasam da içinizdeki cevheri dışarı çıkarıp her işin üstesinden geleceğinize inanıyorum.

2 yorum:

  1. Merhaba Gülseren Hanım
    Blog dünyasına hoşgeldiniz. Sayfanız hayırlı uğurlu, güzel paylaşımlarınızla dolsun:))
    Güzel tariflerinizi takibe aldım... Sizlerden, tecrübelerinizden öğreneceğimiz çok şey var. Sevgyle kalın...
    Filiz Erkan - filizceyemekler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz hanım
      İlginiz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.Yıllardır biriktirdiklerimden bazılarını Sizlere aktarabilirsem ne mutlu bana.
      Her zaman yorumlarınızı bekliyorum.Sağlıklı mutlu günler dileğimle.

      Sil